torsdag 29 september 2011

Destination: Jakarta

Kastrup- Istanbul flygtid: 4 timmar
Mellanlandning: 2 timmar
Istanbul - Singapore flygtid: 10 timmar 20 min
Mellanlandning: 4 timmar 40 min
Singapore - Jakarta flygtid: 1 timme 40 min
Jakarta flygplats - Hunny Hostel 2 timmar 15 min

Klockan har nu passerat 01:20 indonesisk tid. Det har varit en låååååååååååååång resa må jag säga. Och att sista flyget till Jakarta var försenat med 3 timmar gjorde inte allt så mycket bättre. Men nu är jag här iaf och det är huvudsaken.
Just nu befinner jag mig på ett hostel mitt i centrala Jakarta. Har inte hunnit se så mycket av staden än eftersom jag kom fram för 2 timmar sedan, men det jag såg på vägen hit ser ut som vilken storstad i asien som helst. Stora byggnader och skrapor blandat med små slitna hus längst vägkanterna, mycket traffik och neonskyltar. Upp till bevis imorgon Jakarta. Det rycktas ju om att Jakarta inte är någon höjdarstad att besöka, men jag ger den en chans och skapar min egna uppfattning. För att blir ju egentligen vad man gör det till.

På bussen in till stan så satt jag bredvid en indonesisk tjej som jag snackade med under hela resan. Hon beskrev vart jag skulle och hur jag skulle ta mig till hostelet. Och tänk, jag hittade! Det bästa av allt är att hon inte kunde ett ord på engelska, och jag kan inte förstå ett endaste ord på indonesiska. Så hela vår konversation gick ut på att göra oss förstådda på kroppsspråk och tonfall. Tadaaaaaaa, here I am!

Planer för morgondagen blir väl att yra runt lite och se vart det leder mig. Hade varit gött att hitta en bokaffär. Förutom att surfa hela dagarna så är finns det inget skönare att sitta och läsa en bra bok liggande i en hängmatta på stranden.

Over and Out
Avslutar med en bild på mig. Vi kan kalla den för BlekHilleBilden. Kommer posta en GulHilleBild och även en SvartHilleBild vid senare tillfällen under resans gång. Stay tuned.




1 kommentar: