torsdag 27 september 2012

Studentliv

Nu har jag bott i England i hela två veckor! Det går fort och jag ska ta vara på varenda dag som jag är här. Allt känns helt rätt. Staden, skolan och människorna. Det bästa av allt är alla utmaningar som jag ställs inför! Det gillar jag.

Ska under hösten läsa kurserna Understanding Organisation & HR, Professional Development och Consumer Behaviour and Market Research som är på 10 hp var. Tre väldigt intressanta kurser enligt mig. Kommer att läsa dessa kurser parallelt med varandra plus min distanskurs på C-nivå i management 15 hp. Det kommer bli en intensiv och lärorik termin med ca 3 seminarier i veckan. Mycket jobb kommer att krävas från min sida vet jag redan nu. Jag har till och med lovat mig själv att gå på ALLA föreläsningar, vilket jag inte riktigt har gjort förut. Vid uppnåt mål blir det självklart en surfresa. Belöningssystemet is the shit! 

Har även fått träffa min seminariegrupp idag som är på 21 studenter. Det är jag och en turk, resten är britter. Fick i uppgift att göra en muntlig presentation om ens personliga egenskaper som gör en unik på ca en minut. Man skulle låtsas att man stod framför ett företag som skulle anställa en, dvs försöka sälja in sig själv så bra som möjligt. Jag valde därför att berätta om min internationella profil och hur bra international manager jag skulle vara på grund av allt resande och erfarenheter, och BAAAM nu har jag äntligen gjort min första akademiska presentation på engelska. IT FEELS GOOD! På just den fronten kommer jag att utvecklas något enormt. Som det ser ut på kursplanen så kommer det att vara många presentationer som ska göras. Så det är lika bra att vänja sig.

Annars så har vardagslivet börja komma hit. På måndag kör skolan igång på allvar med 3 föreläsningar och 2 seminarier. Bäst att ligga i från början, så det blir nog lite plugg i helgen. :) 
På den sociala fronten har jag träffat många intressanta människor. Bara idag tex så har jag pratat med en sydafrikansk, en från Syrien, en från Sri Lanka, en turk, en kines, en vietnames, en norsk, en tysk, en från nigeria och självklart massa britter. Det internationella nätverket kommer inte bli lindande det är en sak som en säkert! 


Såhär såg utsikten ut från mitt fönster igår. Lovar att bli bättre på att ta bilder. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar