fredag 14 september 2012

Score!

Bournemouth dag ett är nu avklarad. Mätt och belåten sitter jag nu på hotellrummet med Ben & Jerry´s och Millencolin i hörlurarna, en fredagskväll dock. Men vad gör det? Boende är kirrat! Det blir ett rum i ett hotell  med swimmingpool mitt i city och fem minuter till stranden. Nöjd? ATT JAG ÄR!


Har även hittat potentiella häng vid soliga dagar: under en palm eller på en strand.

Bournemouth so far verkar vara en mysig stad med typiskt brittiska byggnader och mycket puls. En viktig egenskap som jag lärt mig efter allt resande är att man alltid ska gå in med ett öppet sinne när man kommer till nya platser. Prata med människorna runt omkring, testa nya saker och framför allt njut av att faktiskt vara på en okänd plats. Att britterna (finns undantag ofc) här är trevliga gör saken bara enklare. I morgon ska vi ta oss till universitetet för att checka läget där. Den två veckors långa introduktion kör igång också! Spännande spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar