måndag 10 september 2012

Motivation

Godmorgon världen!

Tog mig en sovmorgon och känner mig väldigt utvilad trots en hård förkylning. Fyra dagar kvar innan jag flyttar till England. Har lite att göra innan avfärd. Så här ser dagens to-do-lista ut. Gillar att jag kan göra de mesta av punkterna via en dataapparat!


Annars är motivationen på topp. Gillar när saker avslutas och det händer nya grejer. Framförallt när nya utmaningar uppkommer!

De senaste dagarna har jag satt upp några mål, mest gällande studierna.

* Läsa på 150 % eftersom jag inte kan bestämma mig om jag vill inrikta mig mot marknadsföring eller management. Så det får bli båda! Kommer att läsa management-kursen på distans från Sverige.

* Få MFS-stipendiet på 25 000 kr för att göra min fältstudie för examensarbetet i ett utvecklingsland. Skriva uppsatsen på engelska och få VG på det.

* Har en sjukt rolig termin i England.


För att nå mina mål är det dags att vara lite produktiv och komma på hur jag faktisk ska ta mig tillväga för att nå dem! Man får försöka se möjligheterna istället för omöjligheterna. Och kämpa såklart! CIAO





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar