söndag 16 oktober 2011

Still going strong

De senaste dagarna har susat förbi fort som satan. "Surf, eat and sleep" är väl det jag gör om dagarna. Pluggar lite då och då. Hänger med localsen. Dricker Bintangs när jag känner för det och köper massa oreo kex. Jag har det ganska bra jag, livsnjutare som jag råkar vara.

Igår åkte jag Momo (traktens surflegend) och Muhi (23 år och galet grym på brädan) till ett nytt bryt, Chickenbang som är beläget i en bukt som gör att det bara är surfbart när de andra ställena är förstora då vågorna stänger. Helt underbar plats där stranden är omringad av höga berg och träd. Hade det bästa surfsessionet hittills där faktsikt. Fina långsamma vågor och lagom stora. Plockade ett par riktigt fina och lyckades göra cut backs till vitvattnet igen. Nöjd.
Efter några timmars surf där började det att brinna på en av topparna, och branden spred sig ända ner till där fiskebåtarna stod. Som tur väl blev ingen skadad. Var en ganska häftig känsla att surfa med en brand som utsikt. Dagen slutade med att jag hängde med några sköna Jakarta och Bandungbo som jag träffade på stranden. De såg ut som japaner. Vi åt mat, drack Bintang, lyssnade på lite livemusik och rundade av kvällen med lite glass på stranden.
Även idag åkte vi till ett annat bryt långt långt bort ( kommer inte ihåg namnet). Verkligen motsatsen från gårdagen. Inget funkade, vattnet var skitit eftersom floden rinner precis där. Hela stenstranden var i princip täckt av sopor. När man paddlade i vattnet fastnade en massa sopor på en. Fick se en annan sida av Java helt enkelt. Efter dettta skitssessionet tog vi moppen upp till ett buddhisttempel beäget på ett berg. Ett mcket fint och färgglatt tempel med en jättefin utsikt. Det tråkigt att det tar så lång tid att adda upp bilder här.
Och nu sitter jag här. Ska snart ta mig tillbaka till Momos house och äta med familjen. Har nästa fått kläm på hur man äter med händerna här. Det är lite tricky att få till det faktiskt, särskilt när det är ngt mer än ris.

På bilden ovan ser ni personerna som jag har hängt med de senaste dagarna. Och imorgon kommer Cissie tillbaka fråm Suwarna! ska bli trevligt att äntligen få prata lite svenska igen istället för engelska och de enstaka orden jag har lärt mig på indonesiska.
Jag hoppas på att Chickenbang funkar imorgon. Då kommer jag att jubla högt! PEACE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar