fredag 21 oktober 2011

From Cimaja and all the way to Auckland

25 dagar i indonesien har snart passerat. kanns sjukt. om 1,5 dygn sa borjar min resa mot Auckland, Nya Zeeland. Fran Cimaja till Pl. Ratu, buss 4-5 timmar till Bogor, byte buss mot Jakarta  ca. 2 timmar dar en natt ska spenderas, flyg 24e 9.55 mot Singapore, en vantetid pa 5 timmar for att sedan stiga pa ett 16 timmars flyg mot Auckland. Har med andra ord en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang resa framfor mig. Men det kommer vara sa vart!

De senasta dagarna har har bade varit ris och ros. En sak som ar sakert ar att jag har vuxit valdigt mycket som en person. Har jag nu sagt A sa borde jag faktiskt saga B, men jag orkar inte skriva hela historien. Kan bara saga att nar man ar pa resande fot traffar man pa olika slags manniskor med olika slags erfaraneheter och bag\kgrunder. Vissa av de har personerna kommer man se upp till och minnas, medan andra typer av manniskor lar man sig att ta avstand ifran. Slutsatsen ar att man far se allt som en erfarenhet och ta det med en nypa salt.

Laget just nu ar bagus (bra pa indonesiska), vi har flyttat till en bungalow med dvd/spelare och platt/tv. ganska najs. Ska spendera de 2 sista natterna har. Jag jkommer att vara upptagen med att surfa, sa det blir formodligen ingen update forran jag ar i jakarta igen!

Vet att det ar tentatider osv for vissa! har 2 tips for er pa tentadagen. 1. kla upp dig pa tentadagen. kanner du dig fin, far du battre sjalvfortreonde vilket avspeglas pa tentaskrivningen. 2. skriv med blackpenna. battre flow och ett sjalvsakrare resultat.

PEACE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar