fredag 7 oktober 2011

6 days in Cimaja/Sunset and more to go

Tiden går fort när man har roligt! Vi har äntligen hittat ett ställe med internet uppkoppling. Har redan surfat ett session, i väntat på att det ska bli high tide passar vi på att surfa på datorn ist. Höhöh. Skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här stället. Men tiden är inte ritkigt på min sida. Måste dessutom hinna plugga lite också. Hur som så befinner vi oss fortfarande i Ciamjaområdet (är ett litet samhälle på 2000 pers). De först två dagarna både vi en bungalow ute på ett risfält. Hur jäkla vackert som helst... Särskilt vid solnedgång. Det enda man hör är fågelkvitter , vinden och vågorna. Nu bor vi hos en indonesisk-muslimsk-surf-familj några minuter från Cimaja. Sunset heter området som består av några hur längst stranden typ. Allt är perfekt här. Nära till bryten, inga turister (dvs inga crowds), sjukt snälla locals, vacker natur och god mat. Inte varje dag man får chansen att bo hos en indo-familjen. Shooot sa jag och Cissie, och here we are.


Och på tal om Cissie är det en tjej som jag inte kände innan vi träffade här på Java. Hon ville också surfa västra java vilket resulterade att vi gjorde det. Ångrar inte en sekund! Vi funkar bra ihop :)

Familjen vi bor hos är jättetrevliga. Pappan kan engelska som tur är! Deras son är tio bast och har redan varit sponsrad av Volcom sedan två år. Imponerandee! Killen rippar vågor som bara den! Ni kanske undrar hur det är att bo hos en muslimsk familj? Det funkar JÄTTEBRA! Jag har tidigare varit i många muslimiska länder, men här är det faktiskt första gången jag känner mig välkommen. Localsen bara ler och är hjälpsamma. Särskilt de i vattnet!

Vi har kört två surfsessions varje dag... förutom det så har vi hunnit besöka Peratubaun Batu (staving osäker), det är iaf en "stad", dvs dit man åker om man behöver köpa något. Vi har även badat i hot spring och åkt upp på ett högt berg med sjukt fin utsikt. Jag har dessutom köpt mig en ny bräda, 6,5`` shortboard blev det! Funkar bra i de här vågorna.


okej, det tar hundra år att ladda upp bilder på bloggen. ska försöka ladda upp dem på facebook och se om det går fortare! annars blir dte bilder när jag kommer till singpores flygplats om 18 dagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar