tisdag 13 december 2011

Nusa Lembongan-Gili Trawangan-Lombok-Kuta

Wzup? Jag är uppe i högvarv! Håller på att planera min första tatuering. Jag vet att jag ska ha en hibiscusblomma, men måste bestämma mig för alla detaljer och hitta en tatuerare jag känner mig bekväm med. Om cirka 2 dygn så sitter den där. Soo excited! Brädberoende som jag är också så ska jag köpa mig en ny longboard. Brädorna här är väldigt billiga, särskilt det australienska märket Globe som tillverkar mycket bra brädor.

De senaste dagarna har varit väldigt bra. För cirka en vecka sedan (håller inte koll på dagar och datum längre dessvärre) tog vi båten till grannön Nusa Lembongan för att komma ifrån kutaturisterna och surfa med bättre swell. Hann surfa ett bryt som heter Shipwreck 2 gånger och göra en roadtrip runt hela ön på moppe som tog ca 1 timme att köra runt innan vi tåg båten till en ännu mindre ö- Gilis Trawangan. Alla som har varit på Gili T vet hur chill den ön är. Inga bilar eller mopeder, bara häst och vagn. Hängde där i några dagar innan mitt surfberoende tog över, så jag var tvungen att åka över till den stora grannön Lombok. Gerupuk leverade som alltid. Hade glömt bort hur vacker Lombok faktiskt är och hade 2 fantastiska dagar med grymt surf. Lyckades göra riktigt snygga cutbacks, så jag är mer än nöjd! Lombok bestod av mest surf och häng med localsen. Imorse efter morgonsurfet tog jag flyget tillbaka till Bali för att möta upp Annie igen. Så nu är vi tillbaka där vi började vår Baliresa, nämligen Kuta. ska spendera våra sista dagar här innan vi beger oss till Singapore på fredagmorgon.

Här är några bilder från Annies kamera. Tyvärr blev det inga från Lombok eftersom jag är kameralös.

Mushroom beach, Nusa Lembongan
Devils Tear, Nusa Lembongan
Sunset, Gilis Trwangan

Det var det! Nu ska jag sova och ladda inför morgondagens äventyr! Nästa blogginlägg blir formodligen i Singapore! Ha de


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar