lördag 3 december 2011

Kuta-Padang Padang-Ubud

Tjaa bloggis! nu ar det dags for en lite update igen. som jag alltid skriver,tiden gar alldeles for fort nar man ar pa resande fot. vi har redan spenderat mer an en vecka pa bali. borjade de forsta dagarna pa kuta for att fixa saker sa som laga min brytna brada, hanga lite med locals som jag lart kana fran forra tripen, ata massa god mat, kopa ukuleles och surfa pa crowded kuta beach saklart. fortsatte mot bukit penisula dar vi bodde pa padang padang beach. betalar 48 kronor natten for ett rum pa en klippa, 10 meter till stranden och 50 meters paddelsavstand till brytet. utsikten ar outstanding! forutom att surfa har vi besokt uluwatu tempel (tempel hogt upp med sjuk utsikt), badat pa uluwatusbeach och dreamland, spelat ukulele (eller jag har forsokt att lara mig iaf) och snorklat. och pa tal om snorklat sa sag jag en SEASNAKE pa botten. en seasnake ar en orm som man kan do av pa 15 min om man blir biten. risken ar dock inte sa stor, men jag blev radd som bara den iaf.

efter nagra dagar pa padang padang akte vi i morse till ubud for att spendera natten har. vagorna ar alldeles alldeles for sma de kommande dagarna... sa vi vatntar pa battre tider och gor ubud en natt for att sedan atervanda till padang padang. ska bli gott att komma aka till kusten igen. for att sitter jag och svettas sonder. ar sonderbiten av myggor! ska iofs inte klaga, life is good  :)

de som komma skall ar gilis och lombok. ser framemot de goda pankakorna pa art market pa gili t!

hoppas alla har det bra hemma. ar inte sa langt kvar av resan nu! PUSS OCH KRAM

1 kommentar:

  1. Låter hur kung som helst!!:D Jag är fortfarande inte avis:P hehe Vad heter boendet ni betalar 48kr natten och är det relativt fräsch eller?:P
    Hare gött
    kram/elin

    SvaraRadera